4.08.2012

Ameryka Południowa, spełnione marzenie / América del Sur, el sueño cumplido

Ameryka Południowa… Co przychodzi Ci do głowy kiedy zamkniesz oczy i przywołasz tę nazwę? Ja widzę zieleń tropikalnej dżungli, toczące się leniwie brunatne wody Amazonki, olbrzymie poszarpane szczyty Andów, żyjące własnym życiem gigantyczne twory miejskie, kolorowe stroje rdzennych mieszkańców… Widzę barwne ludowe targi w uroczych miastach w stylu kolonialnym, gdzie język hiszpański przeplata się z lokalnymi narzeczami indiańskimi. Słyszę brzęczenie owadów, huk wodospadów, zgiełk miast… Zachwycam się wspaniałościami dawnych kultur, których tajemnice kontynent skrywa do dziś… Popadam w zadumę nad tragiczną historią, setkami lat okupacji i bolesną, choć romantyczną walką o niepodległość. Słyszę nazwiska bohaterów, wielkich libertadores – Bolívar, Sucre, San Martín… Przerażam się biedą, przestępczością i katastrofami naturalnymi, które tamtejsi ludzie cierpią do dziś. Staram się zrozumieć…

Kontynent kontrastów i kontynent rekordów – olbrzymich gór, najdłuższych rzek, najsuchszych pustyń, największych lasów…

Już za tydzień będę miała szansę zobaczyć to wszystko na własne oczy, sprawdzić na własnej skórze, doświadczyć wszystkimi zmysłami. Od przyszłego tygodnia do końca tego roku będę mieszkać w Peru! Jak do tego doszło?

Jeśli marzy się o czymś wystarczająco mocno i wystarczająco długo, to to w końcu musi się spełnić. Odkąd pamiętam żyję marzeniami o podróżach, a Ameryka Łacińska jest w moim sercu odkąd po raz pierwszy zobaczyłam zdjęcie Machu Picchu w czasopiśmie Atlas Świata, miałam może 13 lat. Teraz mam ich 21 i dzięki mojemu uniwersytetowi, mój III rok studiowania filologii hiszpańskiej rozpocznę w uczelni peruwiańskiej.

Witajcie w moim Peru!

América del Sur… ¿Qué es lo que piensas cuando cierras los ojos y evocas ese nombre? Lo que veo yo es el verde de la selva tropical, las aguas del río Amazonas de color marrón, el paisaje abrupto de los Andes, formaciones urbanas gigantescas, gente vestida de colores… Veo pintorescos mercados populares de las bellas ciudades de estilo colonial, donde la lengua española se mezcla con el habla indígena… Escucho el zumbido de los insectos, el estruendo de las cataratas, el bullicio de las ciudades… Me entusiasmo con el magnífico esplendor de las culturas antiguas, cuyos secretos están escondidos hasta hoy en día… Medito sobre la historia trágica, años de ocupación y dolorosa, aunque romántica, lucha por la independencia. Oigo los apellidos de los grandes héroes del continente: Bolívar, Sucre, San Martín… Me asusta la pobreza y miseria, la delincuencia y las catástrofes naturales, todo lo que la gente de allí tiene que aguantar. Intento comprenderlo todo…

El continente de contrastes y el continente de extremos: las montañas monumentales, los ríos más largos, los desiertos más secos, los bosques más grandes…

Dentro de una semana tendré la posibilidad de verlo todo con mis propios ojos, comprobarlo y experimentarlo con todos los sentidos. Desde la semana que viene hasta finales de año, ¡voy a vivir en Perú! ¿Cómo es posible?

Si estás soñando con algo intensamente y durante mucho tempo, finalmente tendrá que cumplirse. Desde que recuerdo, vivo de los sueños de viajes. América Latina está en mi corazón desde que vi por la primera vez una foto de Machu Picchu en una revista de viajes. Entonces tenía unos 13 años. Ahora los tengo 21 y gracias a mi universidad polaca, mi tercer curso de Filología Hispánica puedo empezarlo en la universidad peruana.

¡Bienvenidos a mi Perú!

1 komentarz:

  1. Z niecierpliwością czekam na pierwsze wrażenia z Peru!! :)

    OdpowiedzUsuń

O MNIE

Ola, studentka filologii hiszpańskiej Uniwersytetu Jagiellońskiego. Pobyt w Peru to spełnienie moich marzeń. Serdecznie zapraszam do poznawania wraz ze mną tego fascynującego kraju! Kontakt

CHCESZ UCZYĆ SIĘ HISZPAŃSKIEGO? JEŚLI JESTEŚ Z KRAKOWA TO ZAPRASZAM NA LEKCJE DO MNIE! Kontakt powyżej :)

Zainteresowanych zapraszam również na mojego bloga poświęconego hiszpańskiemu Camino de Santiago.


SOBRE MÍ

Me llamo Ola, soy estudiante de Filología Hispánica en la Universidad Jaguelónica de Cracovia. La estancia en Perú es mi sueño cumplido.
Queridos amigos hispanohablantes, perdón por los errores, todavía me queda mucho que aprender.

Archiwum / Archivos